نقش بازخورد ضمنی منفی در بهبود توانش زبانی

نوع مقاله : نمایه

نویسنده

عضو هیأت علمی دانشگاه یزد

10.29252/kavosh.2000.2160

چکیده

یکی از مسائلی که ممکن است توسط معلّمان نادیده گرفته شود نقشی است که بازخورد ضمنی منفی در بهبود توانش زبانی زبان­آموزان دارد. هدف عمده­ای که در این تحقیق مورد نظر بوده است،؛ میزان تأثیری است که ارائة بازخورد ضمنی منفی به همراهی شکل صحیح در تسریع و تسهیل یادگیری ساختارهای زبان دارد. این تحقیق نشأت گرفته از مشکلات فراوانی است که معلّمان زبان در حین آموزش ساختارهای نحوی و زبان­آموزان در یادگیری آنها دارند.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

The Effects of Implicit Negative Feedback on the Development of Linguistic Competence

نویسنده [English]

  • Hamid Allami
Dept. of English Language and Literature, Yazd University
چکیده [English]

An attempt has been made in this study to investigate the influence of simultaneous presentation of correct responses (positive input) and incorrect responses (implicit negative feedback) as a more effective technique than merely correct responses on restructuring the syntactic knowledge of L2 learners.
Sixty intermediate L2 learners were given two different instructional treatments after they had received a pretest. The pretest included only four grammatical features; preposition, adjective clause, tense and wh_question. The control group was given the positive input while the experimental group received both positive input and implicit negative feedback.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Linguistics
  • linguistic errors
  • explicit and implicit feedback
  • linguistic inputs